دنیای خودرو
قالب وبلاگ
نویسنده
یاهو
لینک ویژه
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای خودرو و آدرس bestcar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چند روز پیش، بی‌ام و اعلام کرد که از نسخهٔ محدود و منحصر به فرد X1 رونمایی خواهدکرد و همچنین تصاویری از آن را به نمایش گذاشت، این شاسی بلند Power ride Edition نام گرفت و قرار است ماه آینده به طور رسمی در نمایشگاه لس‌آنجلس پرده برداری شود.

طبق گفته های بی‌ام و، X1 جدید بر پایهٔ xLine که مدل اصلی است طراحی شده است و دارای رینگ‌های 18 اینچی می‌باشد.

بی‌ام و روی سقف این خودرو وسایل اسکی را نصب کرده است که آرم شرکت بی‌ام و روی آن خرده است و این خودرو را به خودرویی محبوب برای اسکی بازان تبدیل کرده است. باید گفت که رنگ نارنجی و طرح گرافیکی روی آن تداعی کننده تصویر یک روباه است، و واقعاً چشم را به خود خیره می‌کند.این رنگ به داخل خودرو نیز نفوذ کرده است و در کنار تودوزی چرم، ظاهری جذاب تر به وجود آمده است.

کمی دربارهٔ موتور این خودرو صحبت کنیم، برای این خودرو دو نوع موتور در نظر گرفته‌اند:مدل xDrive28i با موتور چهار سیلندر که قادر است 240 اسب بخار نیرو تولید کند. مدل xDrive 35i با موتور شش سیلندر توربو که قادر است 300 اسب بخار نیرو تولید کند. هر دو مدل چهار چرخ متحرک است.

قیمت این خودرو هم برای مدل28آی، 31.545دلار و برای مدل 35آی،39.345 دلار می‌باشد.

اما طبق گفته های بی‌ام و تنها هزار دستگاه از X1 Power Ride تولید خواهد شد پس اگر این خودرو شما را شیفتهٔ خود کرده است عجله کنید! با این حال انتظار می‌رود تقاضای بسیار بالای بازار سبب اجبار خودروساز به توسعه تعداد این محصول شود.

این شاسی بلند در سی‌ام نوامبر در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی خواهد شد پس اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این خودرو بدانید باید تا بازگشایی نمایشگاه صبور باشید.

[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:بی ام و,عکس بی ام و, ] [ 22:59 ] [ مورتال ]

 

امسال نمایشگاه سما میزبان خودروهای تیونینگ شدهٔ زیادی می باشد،یکی از این خودروهای تیونینگ شده، جنسیس کوپه مدل 2012 می‌باشد که توسط کمپانی FuelCulture کاملا ارتقا یافته است.

فیول کالچرا تمام تلاش خود را برای ارتقا و تیونینگ این ماشین کرده است،مهم‌ترین امکانات این ماشین سیستم تعلیق انرژی می‌باشد در عین حال رنگ قرمز خاصCANDY APPK چشم را نوازش می‌دهد.

شایان به ذکر است که چرخ های جلو و عقب این خودرو 19 اینچ است که در جلو از نوع DW 225/35/19 و در عقب از نوع DW 265/30/19 می باشد.

کابین حرفه ای این خودرو دارای صندلی و درهای جدید،سیستم صوتی فوق‌العاده شامل:4عدد بلندگو،پنج آمپلی‌فایر و یک ساب ساختهٔFosgate می‌باشد.

موتور 2لیتری توربوشارژر دار زیر کاپوت این خودرو قرار گرفته است که با طراحی مجدد سیستم ECU و ارتقا سامانهٔ اگزوزDT-S ARK،قادر است 315 اسب بخار نیرو و بیش از 330 نیوتن گشتاور تولید کند.

فیول کالچرا جزئیات بیشتری دربارهٔ ابر خودروی خود منتشر نکرده است،این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس هم حضور خواهد داشت.

[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:خودروهای هیوندای,جنسیس,عکس جنسیس کوپه, ] [ 18:8 ] [ مورتال ]


در زیر کاپوت توربوS همان پیشرانه حجیم و قدرتمند مدل های توربو قرار گرفته که با تغییر برنامه ریزی ECU، افزایش فشار توربوها و افزایش حجم هوای ورودی به آن این موتور 4.8 لیتری V8 می تواند 550 اسب بخار قدرت به همراه 750 نیوتن متر گشتاور تولید کند که اگرچه نسبت به پانامرا توربو به ترتیب 50 اسب بخار و 50 نیوتن متر بیشتر است اما نسبت به پانامرا توربوS قدرت آن 10 اسب بخار بیشتر ولی گشتاورش 50 نیوتن متر کمتر است.

شتاب صفرتاصد این خودرو 4.5 ثانیه (0.2 ثانیه سریع تر از کاین توربو) و حداکثر سرعتش به بیش از 283 کیلومتر برساعت (5.0 واحد بیشتر از کاین توربو) می رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز در سیکل ترکیبی 11.5 لیتر اعلام شده است.

پورشه بر روی کاین توربوS هم اکنون سیستم های مانند Active Suspension Management  که در کنار سیستم تعلیق بادی خودرو کار می کند، Dynamic Chassis Control که با ثابت نگه داشتن ارتفاع تعلیق بر روی هر چهار چرخ منجر به عبور پایدار و ایمن در پیچ ها می شود و همچنین سیستم قفل الکترونیکی دیفرانسیل به همراه سیستم Torque Vectoring Plus که وظیفه تقسیم گشتاور میان چرخ ها را برعهده دارد، ازجمله امکانات استاندارد این خودرو خواهند بود.

استفاده از رنگ مشکی براق در ورودی هوای جلو، لنز چرغ ها و همچنین قسمت پایینی آینه بغل ها به همراه رینگ های 21 اینچی آلومینیومی که پیش از این در مدل های 911 توربو نیز بکار می رفت از دیگر مشخصه های کاین توربوS خواهند بود.

فروش این خودرو از ژانویه 2012 در انگلستان و آلمان آغاز خواهد شد که قیمت پایه ای آن در این دو بازار به ترتیب 107,460 پوند (حدود 172,000 دلار) و 151,702 یورو (حدود 196,000 دلار) خواهد بود.

[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,پورشه,عکس پورشه, ] [ 17:41 ] [ مورتال ]

مرسدس بنز از آخرین دست آورد خود در مرکز ارتقای خودرو های خود یعنی AMG رونمایی کرد،SLS AMG Black Series نام ابر خودروی جدید بنز است.
این مدل AMG دارای تغییرات اساسی می‌باشد،از نظر عملکرد هم در همان ردهٔ SLS GT3 قرار می گیرد شاید هم بهتر!این خودرو به صورت یک سری محدود به فروش خواهد رسید و نام تجاری آن سری سیاه می‌باشد.
قلب این خودرو،یک موتور 6.2 لیتری V8 می‌باشد.این موتور می‌تواند 622اسب بخار نیرو تولید کند،همچنین در دور موتور486،5500rpm پوند گشتاور تولید کند،این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که این خودرو 39 اسب بخار بیشتر و 11 پوند گشتاور کمتری در مقایسه با مدل GT تولید می‌کند.
نیروی محرکه توسط یک کانال انتقال قدرت با جعبه دنده هفت سرعته DCT به محور عقب منتقل می‌شود. و به لطف چنین مشخصاتی، امکان دستیابی به حداکثر سرعت 316 کیلومتر در ساعت مهیا گردیده است.
شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو هم تنها ظرف 3.6ثانیه به طول می‌انجامد.
این خودرو دارای دو نسخهٔ GT3 و خیابانی است،از جمله امکانات اضافه شده بر روی نسخهٔ مسابقه ای می‌توانیم به بال ثابت و بزرگ فیبر کربنی همراه با یک کیت اختیاری افزایش نیروی تعلیق اشاره کرد و البته موارد استثنایی همانند ترمزهای سرامیکی کربنی نیز ضمن بهبود عملکرد به عنوان تجهیزات استاندارد برای این سوپر اسپرت عرضه می‌شوند.رینگ‌های این خودرو 19 اینچی و 20اینچی می‌باشد که خریداران می‌تواند هر کدام را به دلخواه سفارش داد.

[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,بنز, ] [ 16:46 ] [ مورتال ]

مازراتی بصورت رسمی از مدل 2014 کواتروپورته رونمایی کرد. سدان لوکسی که پرچمدار و الگوی اتومبیلهای تولیدی این سازنده ایتالیایی خواهد بود.

کواتروپورته جدید که ششمین نسل از این سدان محسوب می شود با نمایی تکامل یافته اما کاملا وفادار به چهارچوب طرحهای مازراتی به نظر می رسد. طراحی بیرونی تکامل یافته و در راستای طرحهای قبلی است اما در طراحی داخل کابین تغییرات بسیار بیشتری دیده می شود. صفحات نمایشگر لمسی بزرگ و طراحی لوکس داخلی در کنار چهره مردانه بدنه، عناصری هستند که احساس تازه و لذت از تجمل و متمایز بودن را به خوبی القا می کنند.

این خودرو نسبت به نسل پیشین خود سبکتر و کشیده تر است. طول ماشین حدود 5.2 متر است که 14.8 سانتی متر کشیده تر شده است اما استفاده از ساختار فولاد مونوکوک در شاسی، وزن خودرو را 50 کیلوگرم کاهش داده تا با وزنی معادل 1940 کیلوگرم، اندکی بهبود را به نمایش بگذارد. بعلاوه نباید از قطعات آلومینیومی جدید در بدنه خودرو نیز غافل بود. افزایش فاصله بین دو محور باعث شده تا فضا و جای پای سرنشینان، بهبود قابل ملاحظه ای را نشان دهد.

مدلهای اولیه کواتروپورته بصورت دیفرانسیل عقب به بازار می آیند. اما یک سال بعد این خودرو بصورت دو دیفرانسیل نیز قابل ابتیاع خواهد بود.


در ابتدای ورود به بازار مدلهای جدید، موتور V8 فراری که بروزرسانی شده و با حجم 4.7 لیتر قادر به تولید نیروی 530 اسب بخار است، وظیفه به حرکت درآوردن آن را بر عهده می گیرد. همین موتور در مدلهای فعلی تنها 453 اسب بخار نیروو تولید می کند. گیربکس نیز از نوع اتوماتیک ZF خواهد بود. انتظار می رود مصرف سوخت و تولید CO2 نیز کاهش یابد. بعلاوه موتورهای V6 و V8 بنزینی سوپرشارژر و دیزلی به تدریج و در آینده برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود.

رقیب مستقیم کواتروپورته را باید پورشه پانامرا دانست که با وجود کیفیت بالا و مهندسی آلمانی، جلوی طراحی با پرستیژ مازراتی زانو می زند. مدلهای 2012 کواتروپورته حدود 120 هزار دلار و در ایران بین 770 تا 840 میلیون تومان به فروش می رسند و شاید این مدل در زمان ورود قیمتی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.

قرار است مازراتی از کواتروپورته جدید در نمایشگاه دیترویت در ژانویه 2013 بصورت رسمی پرده برداری کند. مازراتی قصد دارد با تولید سدان گیبلی (Ghibli) به مصاف سدانهای ارزانتر بازار نظیر کلاس E مرسدس بنز نیز برود و حتی تولید SUV لوانته (Levante) نیز به این کمپانی برای رسیدن به هدف تولید 50 هزار دستگاه خودرو سالانه تا سال 2015 کمک خواهد کرد.

 

[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی, ] [ 1:3 ] [ مورتال ]

با آمدن فراری F12 برلینتا که به عنوان جانشین مدل 599 تلقی می شود، بازهم نمی توان گفت که دیگر مدل های 599 و علی الخصوص سری GTB آن به فراموشی سپرده شده اند؛ این مدل که زمانی باخود لقب قدرتمندترین خودروی تاریخ فراری را باخود یدک می کشید، به دست مهندسین بریتانیایی Kahn Design افتاده تا اندکی متفاوت تر از سایر مدل های استانداردش باشد . . .

دو تغییر عمده صورت گرفته در این خودرو عبارتند از: دیسک های کربن سرامیکی ترمز با کالیبرهای زرد رنگ و اصلاح ضرایب دنده گیربکس. برای نمای داخلی نیز Kahn Design از چرم های Daytona برای صندلی های مسابقه ای 599 GTB استفاده کرده است. علاوه بر اینها تیونر از رینگ های فورج کاری شده Monza که در جلو 21 (با پهنای 9.0 اینچ) و در عقب 22 اینچی (با پهنای 11) هستند کمک گرفته که در وسط مزین به لوگوی فراری شده اند. خودرویی که تصاویر آن منتشر شده، طبق اعلام کمپانی 139,000 دلار قیمت داشته و تاکنون نیز دو مالک تجربه سواری آنرا داشته اند طوریکه مجموعا در حدود 66,000 کیلومتر را طی کرده است.

گفتنی است 599GTB در زیر کاپوت خود مجهز به پیشرانه 6 لیتری V12 بوده که قادر به تولید 612 اسب بخار قدرت و 608 نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفرتاصد این خودرو 3.7 ثانیه، صفر تا دویست آن 11 ثانیه و حداکثر سرعتش نیز به بیش از 320 کیلومتر برساعت می رسد.

[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:فراری,عکس فراری,خودرو خارجی, ] [ 21:46 ] [ مورتال ]


بی.ام.دبلیو قصد دارد تا پایان سال 2013 سری 1 را به بازاردرحال رشد هند بفرستد.

 

آئودی  A3 و مرسدس بنز  A-Calss رقابت سختی در این بازار دارند اما بی.ام.دبلیو قصد دارد با ارایه و مونتاژ محلی این خودرو قیمت آن را کمتر ارایه کند.

هنوز مشخص نیست کدام مدل سری 1 برای بازار هند در نظر گرفته شده است.

 نسخه های 3 درب و 5 درب مدل های احتمالی هستند اما مدل کوپه و کروکی را نیز نمی توان رد کرد.

این خودرو احتمالا با موتور 1.5 لیتری توربو بنزینی و دیزلی و با پلتفرم  RWD خواهد بود.

 

 

[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:بی ام و,عکس بی ام و, ] [ 21:30 ] [ مورتال ]

 

 

 


فراری تولید یک محصول جدید سفارشی براساس مدل 599 GTO را در دستور کار قرار داده است . این خودرو به Cheerag Arya از دوبی تعلق خواهد داشت . وی یک تاجر 32 ساله است که در زمینه پتروشیمی فعالیت دارد ، همچنین کلکسیونر محصولات فراری می باشد و  خودروهایی مانند  F430 Scuderia ، Enzo ، Daytona ، 599 GTO ، 599XX و SA Aperta را از این خودرو ساز ایتالیایی در گاراژ خانه خود دارد . علاقه ی وی به محصولات فراری پس از دیدن عکس یک فوتبالیست با خودروی فراری F40 اش شکل گرفت . او حالا رویای یک فراری اختصاصی را در سر می پروراند . و سرانجام پس از ملاقات های فراوان با مسئولان شرکت فراری ، توانست آن ها را مجاب کند . این اولین باری نیست که فراری چنین پروژه ای را قبول می کند و پیش از این خودروهایی سفارشی مانند SP1 در سال 2008 ، P540 Superfast Aperta در سال 2009 ، Superamerica 45 از سوی فراری ساخته شده است .

بنا بر گزارش مجله فراری پس از ارائه ی 12 طرح  متفاوت از سوی طراحان ، آریا المان های مورد نظرش را انتخاب کرد و از طراحان خواست تا ترکیب نهایی را خلق کنند . SP Arya مراحل نهایی توسعه خود را پشت سر می گذارد و یک مدل خاک رسی از آن تایید شده است . بنا به گفته ی آریا در خودروی اختصاصی اش از سیستم محرک مورد استفاده در 599 GTO استفاده می شود و در سایر موارد شاهد ترکیبی از سایر تکنولوژی های مورد استفاده در خودروهای فراری هستیم .

انتظار می رود این خودرو تا اوایل سال 2013 آماده ورود به خیابان ها باشد و با مالکش در خیابان های دوبی و اروپا چشم ها را خیره کند .

بنا به درخواست آریا برای این شاهکار فراری مراسم رونمایی برگزار نخواهد شد .

[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,فراری, ] [ 21:25 ] [ مورتال ]

پورشه اعلام کرده که در نمایشگاه لس آنجلس از یک خودروی اسپرت جمع و جور رونمایی خواهد کرد. به احتمال قریب به یقین صحبت از کیمن 2013 می باشد.

طرح کیمن جدید به شدت وامدار باکستر 2013 است و احتمالا از موتورهایی مشابه نیز بهره خواهد برد. از جمله موتور 2.7 لیتری با توان 261 اسب بخار و موتور 3.4 لیتری در نسخه S با توان 311 اسب بخار.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر باید لااقل تا 28 نوامبر صبر پیشه کرد.

[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,پورشه, ] [ 21:21 ] [ مورتال ]

 

مرسدس بنز طرحی جذاب از نسل آینده بنز کلاس G برای سال 2025 را آماده کرده است. که در واقع دو نسل بعدی این خودروی دیرپا تلقی می شود زیرا نسل آتی بین سالهای 2015 تا 2025 روانه بازار خواهد شد. معلوم است که وقتی برای 13 سال آینده برنامه ریزی می شود، اولین هدف، پیشرانه سازگار با محیط زیست باشد.

از همین روست که مرسدس بنز نام انر-جی فورس (Ener-G-Force) را برای این خودرو انتخاب کرده که بیانگر یک کلاس G با انرژی متفاوت است. جی-فورس خودروییست که از آب بعنوان سوخت استفاده می کند. مخازن نصب شده در سقف خودرو برای تامین هیدروژن لازم برای پیلهای سوختی تا مسافت 800 کیلومتر کافیست. هر کدام از چرخهای غول پیکر این ماشین هم مستقلا توسط یک موتور مجزا به حرکت در می آیند.

شاید نسخه نهایی تا زمان تولید، تفاوت فاحشی با نمونه کانسپت داشته باشد. مطمئن باشید که بسیاری از زوائد طراحی در نمونه نهایی حذف خواهند شد. طرح فعلی بر اساس چراغها و جلوپنجره نسل آتی خودروهای بنز شکل گرفته اما ممکن است نسل بعدتر این خودروها و به تبع آن نسل آینده کلاس G هم دچار تغییراتی بنیادین شوند.
این خودرو در سالن طراحی نمایشگاه خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,بنز, ] [ 10:36 ] [ مورتال ]


لباس اسپرت جدید و مهیجی برای کوپه کلاس سی تدارک دیده شده تا هیجان و لذت بیشتری را برای صاحبان جوانتر و پر شورتر آن فراهم سازد. مخصوصا آنها که عاشق هیبت و غرش اعجوبه ای بنام C63 AMG هستند اما به اندازه کافی پول ندارند!

اسپویلر عقب جدید و قطعات آئرودینامیکی دیگر به همراه چرخهای 18 اینچی اسپرت در نمای خارجی خودرو ارتقایی اندک به شمار می آیند.

 

[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی, ] [ 10:20 ] [ مورتال ]

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وب

جدیدترین عکس ها , توضیحات و اخبار روز دنیای خودرو‍
آمار

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 134
بازدید کل : 4703
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1