دنیای خودرو
قالب وبلاگ
نویسنده
یاهو
لینک ویژه
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای خودرو و آدرس bestcar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





همان طور که می‌دانید طی چندین سال گذشته تویوتا پریوس بهترین و بی رقیب‌ترین خودرو هیبریدی جهان بود و به گونه ای گل سرسبد تمام هیبریدی‌ها هم به شمار می‌رفت.اما خودروسازان برجسته دست از تلاش خود بر نداشتند اگر چه بسیاری از آن‌ها شکست خوردند اما خودروسازی مانند فورد که با تمام نیرو و توانش به مقابله با این خودرو رفت چطور؟

بله،دیگر تویوتا پریوس رقیبی یک سرو گردن بالاتر از خودش دارد زیرا خودروهای فورد سی مکس هیبریدی و سی مکس انرژی هیبریدی الکتریکی میزان فروش بیشتری در ماه نوامبر نسبت به پریوس به ثبت رساندند.

فورد C-Max در ماه توامبر بیش از 4848 خودرو را به فروش رساند در عین حال تویوتا پریوس 4456 دستگاه را به فروش رساند و به جایگاه دوم نقل مکان کرد.این خودرو رقم تولیدات خودروهای هیبریدی فورد هم بالا برد و جمعاً به 6985 دستگاه رساند.

هر دو مدل این خودرو در نمایشگاه الکترونیک سال 2013 حضور خواهند یافت،این یک موفقیت دست نیافتنی برای فورد خواهد بود.

دن تروکس مدیر فروش محصولات فورد در لس‌آنجلس می‌گوید: میزان علاقه به خودرو سی مکس برجسته بوده است و ما در حال گرفتن بازخوردهای این خودرو از خریداران آن هستیم همچنین سعی داریم به کوشیم تا در نسل‌های بعد این نظرات را مد نظر قرار دهیم.

[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:تویوتا پریوس,تویوتا,عکس تویوتا,اخبار خودرو,خودرو تویوتا, ] [ 15:50 ] [ مورتال ]

تا به امروز نام Praga را شنیده بودید؟؟؟ شاید بگویید یک کمپانی بی نام و نشان در جمهوری چک است و کاملا هم حق دارید اما اگر بدانیم از سال 1907 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده شاید اندکی محافظه کارانه درباره اش قضاوت کنیم! به هرحال پراگا محصول جدیدش را می خواهد با پیشرانه رنو اسپرت راهی بازار کند؛ نام این خودرو R1 گذاشته شده و طول و عرض و ارتفاعش به ترتیب معادل 4170 و 1800 و 995 میلیمتر است . . . .

چیزی که بیشتر از همه در پراگا R1 جلب توجه می کند پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری رنواسپرت نیست که در 7,500rpm می تواند 210 اسب بخار تولید کند، بلکه وزن بسیار اندک 590 کیلوگرمی آن است که موجب شده نسبت قدرت به وزن این خودرو برابر 356 اسب بخار در هر تن باشد. به هرحال این خودرو چون فقط برای پیست ساخته شده به همین دلیل هم سازندگانش از گیربکس شش سرعته ترتیبی Hewland JFR ، کلاچ AP Racing ، دمپرهای Koni ، کمربند شش نقطه ای و نهایتا از ECU ساخت کمپانی MoTec بهره گرفته اند. هم اکنون قیمت هر دستگاه R1 که همگی در چک ساخته می شوند 98,000 یورو (معادل تقریبی 128,000 دلار) اعلام شده است.

 

[ یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:رنو,رنو اسپورت, ] [ 17:32 ] [ مورتال ]

اگر بدنبال اندکی هیجان بیشتر با پورشه 911 هستید و از طرفی نسخه های استاندارد 911GT3 نیز شما را چندان راضی نمی کنند پس بهترست به سراغ مدل های ارتقایافته GT3 با پسوند Cup بروید؛ خودرویی که نسخه به روزشده آن قرارست تحت عنوان مدل 2013 و با قیمت 181,200 یورو (معادل تقریبی 236,000 دلار) در اختیار مشتریان (و البته فعلا تیم های مسابقه ای) قرار گیرد.
اما ببینیم کاپ جدید نسبت به مدل های استاندارد GT3 چه تفاوت هایی دارد؛ اول از همه باید به سپر جدید جلو، باله کربنی بزرگ عقب، خروجی دوبل اگزوز در وسط، رینگ های مسابقه ای به همراه تایرهای اسلیک میشلین اشاره کرد. درون کابین نیز مواردی مانند طراحی مجدد رول بار، کنسول زاویه دار به سمت راننده، صفحه کیلومتر دیجیتالی و همچنین تک صندلی مسابقه ای جدید به چشم می خورند. همچنین در بالای سر راننده محفظه ای تعبیه شده (Rescue Hatch) که در بعضی مواقع اضطراری امکان خروج سریع برای راننده نیز فراهم باشد.
کاپ 2013 همانند مدل 2012 خود مجهز به پیشرانه تخت شش سیلندر 3.8 لیتری است با این تفاوت که قدرت خالص آن به 460 اسب بخار رسیده یعنی 10 اسب بیشتر از مدل 2012؛ وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ ها را نیز یک گیربکس شش سرعته با پدال شیفتر برعهده گرفته است. پورشه اولین مقصد این مدل مسابقه ای را سال 2013 و مسابقات سری Porsche Mobil 1 Supercup اعلام کرده است.

[ جمعه 24 آذر 1391برچسب:پورشه,عکس پورشه,پورشه جدید, ] [ 21:35 ] [ مورتال ]

بعد از فروش آخرین نسخه های ویرون 16.4 کوپه بوگاتی این بار دست خود را روی مدل های جدید گرنداسپرت گذاشته تا برای نخستین بار خودروی هنری (یا همان آرت کار) رودستر خود را بسازد . . .

بوگاتی برای ساخت این خودرو با یک دستگاه مدل ویرون گرنداسپرت 2011 به سراغ یکی از هنرمندان فرانسوی به نام Bernar Venet رفته. بله؛ همان شخصی معروفی که هرچقدر به تابلوها یا مجسمه های هنری اش خیره شوید چیز دستگیرتان نمی شود! اما خوشبختانه این هنرمند برای ساخت آرت کار بوگاتی به اصرار کمپانی دست از طرح ها و ایده های مفهومی خود برداشته تا شاید نگاه های بیشتری مجذوب این خودرو شود. Venet برای شروع کار، قسمت جلویی این ویرون یعنی از روی کاپوت گرفته تا طرفین خودرو را به کمک فرمول های ریاضی و همچنین نمادهای کوچک و بزرگ یونانی پوشانده؛ فرمول هایی که بعید نیست مهندسان بوگاتی برای ساختن این خودرو از آنها هم استفاده کرده باشند!

رنگی که Venet از آن استفاده کرده، به بدنه خودرو ظاهری درست مثل فلزهای ضدزنگ زده داده و گفته می شود که خاص ترین ویژگی این خودروی هنری نیز همین است. در نمای داخلی نیز به ویژه در تریم درب ها فرمول های درهم پیچیده Venet دوباره خودنمایی می کنند. بوگاتی برای این تابلوی هنری که مراحل ساخت آن تماما در نیویورک انجام شده و برای نخستین بار نیز در نمایشگاه سالیانه هنرهای مدرن Art Basel که دسامبر هر سال در شهر میامی در ایالت فلوریدا برگزار می شود در معرض دید عموم قرار گرفت، مانند مدل های استانداردش همان پیشرانه 8 لیتری 1001 اسب بخاری را درنظر گرفته که می تواند تا 405 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد و البته با سقف باز سرعتش از 360 کیلومتر برساعت بیشتر نمی شود.

[ جمعه 24 آذر 1391برچسب:خودرو,خودروهای جدید,خودرو خارجی, ] [ 1:22 ] [ مورتال ]

این خودرو جدید سازنده خودروهای اسپرت آلمانی سال آینده ارایه خواهد شد.مدل تازه  با موتور 3.8 لیتری 460 اسب بخار قدرت دارد که 10 اسب بخار بیشتر از مدل قبلی است.

این خودرو با جعبه دنده 6 سرعته ارایه شده است و عملکرد ان ارتقاء یافته است.

پورشه همچنین ایمنی این خودرو را با به روز رسانی افزایش داده است.

این خودرو با رنگ سفید و طراحی منحصر به فرد و قیمت 234.000 دلار ارایه خواهد شد.
[ چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:پورشه,عکس پورشه,پورشه جدید, ] [ 1:47 ] [ مورتال ]

هنوز معلوم نیست که بی ام و چه نقشه هایی در سر دارد اما شایعاتی که به تازگی در باواریا پخش شده حاکی از این است که سوپراسپرت تازه نفس M8 تا 2016 راهی بازار خواهد شد . . .

اگر از هواداران بی ام و هستید احتمالا به خاطر دارید که سال 2008 کمپانی با معرفی مدل M1 Concept گذشت سی سال از تولید مدل جاودانه M1 خود در گردهمایی Villa d’Este را در ایتالیا جشن گرفت اما حتما این نکته را هم می دانید که از سال 1999 که بی ام و اسپانسر این گردهمایی شده، تنها مدل های عجیب و غریب و صد البته مفهومی خود را در Villa d’Este در معرض نمایش قرار می دهد؛ مدل هایی که تقریبا هیچ امیدی به تولیدشان نیست! شاید دو خودروی Mille Miglia و رولزرویس فانتوم 101EX دو مثال بارز این موضوع باشند.

به هرحال اگرچه از قبل هم پیش بینی می شد که مدل M1 Concept به تولید نمی رسد اما در عوض کمپانی قصد دارد تا حدود سه سال دیگر سوپراسپرت جدیدی را به عنوان جانشین M1 راهی بازار کند. بی ام و نام این خودروی جدید را M8 انتخاب کرده و قرارست به عنوان نسخه تولید محدود و در جشن تولد 100 سالگی اش از آن رونمایی کند! تنها مشخصات (تایید نشده) موجود از بی ام و  M8 فقط دو مورد است: یکی وجود شاسی فیبرکربنی و آلومینیومی که قرارست در مدل های i8 هم استفاده شود و دیگری داشتن قدرتی در حدود 600 اسب بخار.

[ چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:بی ام و,عکس بی ام و, ] [ 1:18 ] [ مورتال ]



Bayerische AG" زندگي خود را در مونيخ به عنوان يك توليد كننده موتورهاي هوايي آغاز كرد و بعد از آن در سال 1923 شروع به توليد موتورسيكلت كرد.
اولين محصول او موتور مدل R 32 فروش بسيار موفقي داشته و اين كمپاني بعدها به نام BMW معروف شد.در سال 1928 با به كار گيري Dixi كارخانه مدلهاي گوناگوني توليد كرد.از جمله اين اتومبيلها مدلهاي BMW 3 , BMW 15 بودند.
در سال 1933 كمپاني با اطمينان از وضعيت مالي و پشتوانه علمي و عملي خود تصميم به ساخت اتومبيلي با موتور 6 سيلندر گرفته و نيز با ايجاد تغييراتي در شاسی آن دو محور چرخ ها را از هم بيشتر كرد.طي مدت كمتر از يك سال حجم موتور شش سيلندر به 1500CC افزايش يافت و در مدلهاي جديدي به نامهاي Sport و Saloon به بازار عرضه شد.در سال 1935 حجم اين موتور به 2000CC رسيد.
در سال 1936 بهترين اتومبيل اين دهه يك 326 قدرتمند به بازار عرضه شد.اين اتومبيل داراي شاسي متفاوتي بود و به عنوان پدر اتومبيلهاي دهه 1930 لقب گرفت.در سال 1937 مدل Sport دو نفره 328 به اتومبيلي سريع در تمامي پيستهاي اروپا تبديل شده بود. در همين سال مدل كوپه 327 به مرحله توليد انبوه رسيد.ولي آخرين اتومبيل قبل از جنگ محصول سال 1939 يك مدل 334 با حجم موتور 3500CC به توليد انبوه نرسيد.
به دليل بمباران كارخانه در شهر مونيخ, BMW بعد از جنگ دچار مشكلات بسيار جدي شده و ناچار به آلمان شرقي مقل مكان كرد.
در سال 1948 توليد موتورسيكلت مجددا آغاز شد.در سال 1952 با توليد مدل 501Saloon توليد اتومبيل از سر گرفته شد.
تا سال 1964 اتومبيلهاي اين كمپاني تقريبا مشابه يكديگر و داراي موتورهاي شش سيلندر V8 بودند.در سال 1955 يك مدل كوپه 503S ساخنه شد.البته فروش اين مدل به دليل قيمت بالا با مشكلات زيادي روبرو بود و در نتيجه BMW شروع به نوليد اتومبيلهاي كوچكتري كرد.
مدل 1500Saloon محصول 1961 كه در اندازه متوسط توليد شده بود BMW را از ورشكستگي نجات داد.
اين ابتكار ساخت يك سري از انومبيلهاي 4سيلندر را در دهه بعد به همراه داشت.با موتورهايي با قدرت 80bhp براي مدل 1500 كه گاه تا 170bhp براي محصولاتي مانند 2002Turbo افزايش مييافت.(واااي 2002 توريو )
اين سري از اتومبيلها در مدلهاي دو در , چهار در و كروك و بعد از سال 1871 در مدلهاي هاچبك توليد شدند.
موفقيت در اين سريها باعث شد تا كمپاني ظرفيت خود را بالا برد و در سال 1967 , ‌پص به همين منظور كارخانه Glas را خريداري كرد و پس از يك سال در اين كارخانه مدل 1600GT را توليد كرد.
ضمنا خط توليد مدلهاي كوپه بزرگ از سال 1965 به بعد ادامه داشت و مدلهاي Bertone از اين جمله بودند.
در سال 1968 توليد موتورهاي شش سيلندر قوي مجددا شروع شد و حاصل آن اتومبيلهاي Saloon بزرگ بود. در سال 1971 حجم موتورهاي Saloon به 3200cc افزايش يافت.
BMW در دهه هاي 1970 و 1980 فقط به بهتر كردن كيفيت توليدات قبلي خود پرداخت و حاصل اين تلاش سري 3(توليد اتومبيلهاي Saloon با اندازه متوسط) سري 5 (اتومبيلهاي Saloon در اندازه بزرگ) , سري 7 (اتومبيلهاي Saloon تشريفاتي و راحت) و سري 6(اتومبيلهاي كوپه Sport بزرگ) بود.
در سال 1978 تعدادي از اين اتپمبيلها مانند كوپه M1 با سرعتي در حدود 260 كيلومتر در ساعت و كيفيت بسيار بالا به بازار عرضه شد كه نشانه پيشرفت بسيار در صنعت اتومبيلهاي Sport بود.
انگيزه پيروزي در مسابقات فرمولا 1 باعث شد تا BMW مدلهاي M ام (M3 , M5 , M535i , M635 Csi) را توسط بخش سازنده اتومبيلهاي Sport توليد كند.
بخش تكنيكي BMW تصميم به رقابت با بخش تپليد كننده اتومبيلهاي مسابقه اي گرفت و حاصل اين رقابت توليد اتومبيلهاي Sport دو سرنشينه Z1 بود كه در سال 1989 به بازار عرضه شد.از جمله ديگر محصولات اين رقابت مدلهاي 328 و 507 و 325i -با قدرت 170hbp و موتوري شش سيلندر و 2500cc - مي باشد.
يكي از مهمترين اقدامات BMW در سالهاي اخير ايجاد دگرگوني در سري هاي گذشته 8,7,6,5,3 و تبديل آنها به اتومبيل هايي مطابق با استانداردهاي امروزي است كه از جمله اين اتومبيلها مي توان به مدل هاي 750iL از سري 7 اشاره كرد كه داراي موتور V12 با قدرت 300hbp و حجم موتور 5000CC مي باشد. اين مدل از اتومبيلهايي بود كه نظر تمام تاجران اتومبيل را به خود جلب نمود.
مدل كوپه دو سرنشينه 850i يكي از اتومبيلهاي Sport است كه بر روي كيلومتر شمار آن سرعت 250 كيلومتر در ساعت خود نمايي ميكند در حاليكه اتومبيل ظرفيت 274 كيلومتر در ساعت را نيز دارد.اين مدل برتري تكنيكي بالايي نسبت به بنز پيدا كند.

[ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:بی ام و,عکس بی ام و, ] [ 1:19 ] [ مورتال ]

 

تاريخچه لامبورگيني

Ferrucio Lamborghini در سال 1916 در شمال شهر Bolonga واقع در ايتاليا متولد شد.او تحصيلات خود را در زمينه اتومبيل هاي صنعتي كشاورزي به پايان رساند و سپس وارد ارتش شد و در قسمت نيروي هوايي مشغول به كار گشت. او عاشق اتومبيلهاي سريع بود و روياي سرعت در سر مي پروراند.وي در سال 1947 به تقويت يك اتومبيل Fiat پرداخت و در سال 1948 با اين اتومبيل در يك مسابقه Mille Miglia شركت كرد.
در سال 1949 لامبورگيني كمپاني خود را تاسيس كرد.اين كمپاني كار خود را با توليد سيستمهاي هوائي گرمازا و سرمازا آغاز نمود.
روياي ساخت اتومبيل باعث شد تا در سال 1963 تصميم به ساخت اتومبيلهاي مدرن بگيرد. اولين اتومبيل او 350GTV نام داشت كه اين مدل از يك موتور V12 به حجم 3500cc استفاده ميكرد.اين اتومبيل در نمايشگاهي در شهر تورين به نمايش گذاشته شد و از سال 1964 توليد آن آغاز گشت. كمپاني در سال 1963 تمام قطعات مورد نياز اتومبيلهايش را در داخل كارخانه خود توليد ميكرد.
در سال 1964 Lamborghini گيرباكس پنج دنده ZF را ارائه نمود كه اين گيرباكس يكي از بهترين گيرباكس هاي ساخته شده تا آن زمان محسوب ميشود.
در نوامبر 1965مدل Miura P-400 در شهر تورين ساخته شد و اين اتومبيل با يك مدل به نام 400-Gt با حجم موتور 4000cc پشتيباني شد.در اين زمان لامبورگيني به عنوان يك رقيب بسيار جدي براي كمپاني Ferrari مطرح بود.
اتومبيل Marzal با يك موتور شش سيلند به حجم 2000cc در سال 1967 ساخته شد.اگر چه اين مدل در تعداد انبوه توليد نشد اما راه را براي توليد مدل Espada كه يك اتومبيل 4 سرنشينه بود هموار كرد و اين اتومبيل در سال 1968 به بازار عرضه شد و در سال 1970 مدل Jarama جايگزين اين اتومبيل گشت.
در سال 1971 V8 Urraco با حجم 2500cc اولين اتومبيلي بود كه لامبورگيني براي ورود به بازار اتومبيلهاي اسپورت كوچك توليد كرد.اما اين اتومبيل جذابيتي مانند ديگر محصولات اين شركت نداشت.
يكي از مدلهاي موفق و بسيار سريع Lamborghini به نام That's it در سال 1973 به بازار عرضه شد.در سال 1972 Ferrucio Lamborghini تصميم گرفت تا خود را بازنشسته كند و كنترل كمپاني خود را به Georgs Henry Rosetti سپرد. بعدها Rosetti قسمتي از كمپاني را به يكي از دوستان خود به نام Leimer واگذار كرد.
كمپاني به علت نوسانات اقتصادي موجود در ايتاليا دچار مشكلات مالي شد و مجبور به ساخت اتومبيل براي ديگر كارخانه ها گرديد.از اين سري اتومبيل ها مي توان به مدل اسپورت M1 اشاره كرد كه به سفارش شركت BMW ساخته شد.
در سال 1981 مدل Jalpa با حجم موتور 3500cc ارائه شد.در سال 1985 موتوري با حجم 5200cc و قدرت 455hp توسط اين كمپاني به بازار عرضه شد.موضوع قابل توجه در اين موتور وجود 4 سوپاپ در هر سيلندر بود.اين كمپاني بعدها تحت نظر Chrysler در آمد و توليدات خود را با عرضه اتومبيل LM002 كه يك موفقيت بزرگ بود ادامه داد.
از ديگر اتومبيلهاي آن ميتوان به مدل Diablo با حجم موتوري معادل 5700cc و قدرتي در حدود 492bhp اشاره كرد.توليد اتومبيلهاي رويايي اين شركت از 350 دستگاه در سال 1989 به 2500 دستگاه در سال 1994 رسيد.اين كمپاني همچنان يكي از بهترين توليد كنندگان اتومبيلهاي اسپورت در جهان است.

[ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:تاریخچه لامبورگینی,تاریخچه خودرو,لامبورگینی, ] [ 1:11 ] [ مورتال ]

نمایشگاه لس آنجلس: کیا نسخه آمریکایی سراتو یا K3 را برای عرضه در اوایل سال آینده، رونمایی کرد. نسل سوم این خودرو اندکی کشیده تر و پهن تر و خوابیده تر از مدلهای کنونی خواهد بود. و در دو مدل LX و EX با موتورهای 1.8 و 2 لیتری عرضه خواهد شد.

کیا فورت LX با موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر قادر به تولید توان 148 اسب بخار در دور موتور 6500 می باشد. گشتاور تولیدی این موتور نیز 177 نیوتن متر است. این نیرو از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته یا اتومات شش سرعته (اختیاری) به چرخهای 15 اینچی آلیاژی (یا 16 اینچی بصورت اختیاری) جلو منتقل می شود.

مدل EX با موتور چهار سیلندر 2 لیتری GDi قادر به تولید 173 اسب بخار نیرو و 208 نیوتن متر گشتاور است. این مدل بصورت استاندارد از گیربکس خودکار و چرخهای 16 اینچی بهره می برد. که البته می توانید چرخهای 17 اینچی  و تایرهای عریض تر 215/45 را برای آن نیز سفارش بدهید.

در داخل کابینبا فضای پای بیشتری مواجه می شوید. که به لطف فاصله بین دو محور 270 سانتی متری حاصل می شود. موارد مورد استفاده در اتاق بهبود یافته و کیفیت بالاتری نسبت به گذشته دارند. یک صفحه 4.2 اینچی رنگی LCD نیز در میانه داشبورد خودنمایی می کند. بعلاوه امکان بهره گیری از روکش چرمی، سان روف و تهویه مجزا برای سرنشینان جلو و عقب نیز بصورت سفارشی وجود دارد.

[ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:کیا فورت,خودروهای کیا,عکس خودرو کیا فورت, ] [ 17:9 ] [ مورتال ]

مالکان لامبورگینی آونتادور هم اکنون با 165,000 دلار می توانند پکیج کامل DMC را برای خودرویشان سفارش دهند؛ پکیجی که هم ظاهر این سوپراسپرت را زیباتر کرده و هم بهبود فنی قابل توجهی برای آن داشته است . . .

Molto Veloce نامی است که DMC برای این خودرو درنظر گرفته و یکی از معانی آن در زبان ایتالیایی «فوق العاده سریع» است. کیت بدنه در جلو شامل یک اسپویلر فیبرکربنی است که زیر سپر استاندارد آونتادور نصب شده، همچنین رکاب های جانبی فیبرکربنی نیز علاوه بر بهبود جریان هوای عبوری موجب افزایش نیروی چسبندگی آونتادور شده اند. دیفیوزر و اسپویلر عقب نیز آخرین تغییر صورت گرفته در آن است.

در قسمت فنی این تیونر سوئیسی توانسته با تغییراتی ازجمله پمپ بنزنین و انژکتورهای جدید، تغییر سیستم الکترونیکی کنترل فشار سیلندرها و … از پیشرانه 6.5 لیتری V12 آونتادور که در حالت استاندارد حدود 700 اسب بخار قدرت دارد، بیش از 900 اسب بخار تولید کند. به گفته DMC خروجی اگزوزهای تیتانیومی جدید آونتادور نیز که با افزودن آن 15 اسب بخار بر قدرت موتور افزوده شده تنها 3.4 کیلوگرم وزن دارند یعنی ده برابر سبکتر از مدل استاندارد!

اما آنهایی که تمایلی برای سفارش پکیج کامل DMC را ندارند می توانند برخی از اجزای مختلف آنرا بصورت جداگانه خریداری کنند: به عنوان مثال 32,600 دلار برای کیت بدنه، 13,000 دلار برای نمای درونی خودرو (که هنوز تصاویر یا جزییات آن منتشر نشده)، 13,000 دلار برای رینگ های Forgiato و 7,100 دلار برای سیستم اگزوز.

[ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:لامبورگینی آونتادور,لامبورگینی,عکس لامبورگینی, ] [ 16:24 ] [ مورتال ]
 
 
 
 

 
پورشه 997 پورشه 911 یک خودرو عالی بوده و هست و یکی از بهترین مدل های 911 ساخته شده توسط خودروساز آلمانی محسوب می شود.
 
هرچند که با راه اندازی 991 ، مدل 997 کمی قدیمی به نظر می رسد والبته کمی هم کند تر است.
حالا پورشه GT3 جدید را معرفی کرده است که به احتمال زیاد در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد شد.
این خودرو 450 اسب بخار قدرت دارد همچنین در زمان کمتری به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

 

[ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:پورشه 997,پورشه,عکس پورشه,پورشه جدید, ] [ 16:16 ] [ مورتال ]

پورشه 911 آنقدر ماشین خالص و نابی است که بسیاری ترجیح می دهند آن را بدون کوچکترین تغییری در اختیار داشته باشند. اما ممکن است افرادی نیز به ظاهر این خودرو بسنده نکنند و برای بهبود جلوه و کارایی آن، دست به دامن تیونرهایی نظیر ورشتاینر شوند.

این شرکت که بصورت تخصصی روی ساخت قطعات آیرودینامیک بدنه از جنس فیبر کربن و همچنین رینگهای آلومینیومی فورج شده کار می کند، خودروهایی نظیر لامبورگینی، بنتلی، فراری و پورشه را در برنامه تیونینگ خود دارد.

در مورد پورشه 911S جدید سری 991 نیز برنامه ورشتاینر برای بهبود عملکرد و پایداری خودرو شامل موارد زیر می شود:

  • اضافه کردن اسپویلر جدید جلو با مجرای هوای ویژه برای خنک کردن ترمزها
  • شکاف جلوی سپر مدل Gt برای ایجاد نیروی پایین برنده
  • پانل های جانبی از جنس فیبر کربن
  • باله یا اسپویلر عقب
  • دیفیوزر و اگزوزهای جدید
  • رینگهای 19، 20 یا 21 اینچی آلومینیومی
  • تودوزی سفارشی

ورشتاینر طبق معمول دست به موتور نزده و تیونینگ آن را باید در شرکت دیگری انجام دهید. البته اگر واقعا به تقویت موتور نیاز باشد!

[ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:پورشه 911,پورشه,عکس پورشه, ] [ 16:0 ] [ مورتال ]

 

کوپه کانسپت نامی است که بی ام و فعلا برای این مدل درنظرگرفته تا به همه هوادارانش بگوید که در مدل تولید نهایی سری 4 اعمال تغیییراتی هرچند اندک دور از انتظار نیست. مشخص است که نمای ظاهری خودرو از مدل های جدید سری 3 برداشته شده که البته ورودی هوای بزرگتر و طراحی عضلانی آن در قسمت عقب، سری4 را تبدیل به یک سری3 جسورتر کرده! آنگونه که می دانیم سری3 در مدل 2014 قرارست تنها در دو مدل سدان و استیشن تولید شود و زحمت مدل های کوپه و کانورتیبل آن نیز بر دوش سری4 خواهد بود!

 

[ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:بی ام و,عکس بی ام و, ] [ 15:54 ] [ مورتال ]

مازراتی بصورت رسمی از مدل 2014 کواتروپورته رونمایی کرد. سدان لوکسی که پرچمدار و الگوی اتومبیلهای تولیدی این سازنده ایتالیایی خواهد بود.
کواتروپورته جدید که ششمین نسل از این سدان محسوب می شود با نمایی تکامل یافته اما کاملا وفادار به چهارچوب طرحهای مازراتی به نظر می رسد. طراحی بیرونی تکامل یافته و در راستای طرحهای قبلی است اما در طراحی داخل کابین تغییرات بسیار بیشتری دیده می شود. صفحات نمایشگر لمسی بزرگ و طراحی لوکس داخلی در کنار چهره مردانه بدنه، عناصری هستند که احساس تازه و لذت از تجمل و متمایز بودن را به خوبی القا می کنند.
این خودرو نسبت به نسل پیشین خود سبکتر و کشیده تر است. طول ماشین حدود 5.2 متر است که 14.8 سانتی متر کشیده تر شده است اما استفاده از ساختار فولاد مونوکوک در شاسی، وزن خودرو را 50 کیلوگرم کاهش داده تا با وزنی معادل 1940 کیلوگرم، اندکی بهبود را به نمایش بگذارد. بعلاوه نباید از قطعات آلومینیومی جدید در بدنه خودرو نیز غافل بود. افزایش فاصله بین دو محور باعث شده تا فضا و جای پای سرنشینان، بهبود قابل ملاحظه ای را نشان دهد.
مدلهای اولیه کواتروپورته بصورت دیفرانسیل عقب به بازار می آیند. اما یک سال بعد این خودرو بصورت دو دیفرانسیل نیز قابل ابتیاع خواهد بود.
در ابتدای ورود به بازار مدلهای جدید، موتور V8 فراری که بروزرسانی شده و با حجم 4.7 لیتر قادر به تولید نیروی 530 اسب بخار است، وظیفه به حرکت درآوردن آن را بر عهده می گیرد. همین موتور در مدلهای فعلی تنها 453 اسب بخار نیروو تولید می کند. گیربکس نیز از نوع اتوماتیک ZF خواهد بود. انتظار می رود مصرف سوخت و تولید CO2 نیز کاهش یابد. بعلاوه موتورهای V6 و V8 بنزینی سوپرشارژر و دیزلی به تدریج و در آینده برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود.
رقیب مستقیم کواتروپورته را باید پورشه پانامرا دانست که با وجود کیفیت بالا و مهندسی آلمانی، جلوی طراحی با پرستیژ مازراتی زانو می زند. مدلهای 2012 کواتروپورته حدود 120 هزار دلار و در ایران بین 770 تا 840 میلیون تومان به فروش می رسند و شاید این مدل در زمان ورود قیمتی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.
قرار است مازراتی از کواتروپورته جدید در نمایشگاه دیترویت در ژانویه 2013 بصورت رسمی پرده برداری کند. مازراتی قصد دارد با تولید سدان گیبلی (Ghibli) به مصاف سدانهای ارزانتر بازار نظیر کلاس E مرسدس بنز نیز برود و حتی تولید SUV لوانته (Levante) نیز به این کمپانی برای رسیدن به هدف تولید 50 هزار دستگاه خودرو سالانه تا سال 2015 کمک خواهد کرد.

 

شرکت تیونینگ DMC اجرای تیونینگ و تقویت مازراتی گرن توریزمو کروک را قبول کرد و نمونه ای از آن را به نمایش گذاشت.

طبق اعلام DMC،این خودرو دارای کاپوت،سپر و اسپویلر جدیدی است که علاوه بر زیبایی و استحکام، از الیاف فیبر کربن ساخته شده‌اند و چندان وزنی ندارند.

این خودرو مجهز به سیستم تعلیق اسپرت می‌باشد و در کنار تایر های R20 305/30 در جلو و R21 305/20 در عقب به علاوهٔ کاهش 30 میلی متری ارتفاع،شاهد عملکرد بهتر این خودرو هستیم.

اما زیر کاپوت این ایتالیایی نارنجی،یک موتور 4.7 لیتری V8 می‌تپد که با قرار گرفتن در کنار سوپر شارژر 150 اسب بخار بیشتر تولید می‌کند و در مجموع این خودرو قادر است 590 اسب بخار نیرو تولید کند و در دور موتور 5400 حدود 470 نیوتن متر گشتاور تولید کند،
همچنین این خودرو در مقایسه با مدل استاندارد 82 نیوتن متر بیشتر گشتاور  تولید می کند.

این خودرو هنوز قیمت گذاری نشده است.

[ جمعه 10 آذر 1391برچسب:مازراتی گرن توریزمو کروک,مازراتی,عکس مازراتی, ] [ 13:14 ] [ مورتال ]

 

 

امروز خودروی مهمان ما تنها پدیده 8 سیلندر ایران یعنی کیا موهاوی می‌باشد که با قیمت 75 میلیون تومان توسط نمایندگی‌های اطلس‌خودرو در سراسر کشور به فروش می‌رسد. همچنین مدل‌های وارداتی این خودرو نیز موجود می‌باشد که با موتورهای 6 سیلندر وارد کشور شده‌اند.
در اولین نگاه نظر اکثر خریداران این خودرو به موتور 4.6 لیتری 8 سیلندر آن جلب می‌شود که توان تولید 340 اسب‌بخار را در دور موتور 6000 داراست. در پی تستی که توسط تیم از این خودرو انجام گرفته است، سرعت آن در 210 کیلومتر در ساعت محدود شده و رسیدن به سرعت‌های بالاتر در صحفه کیلومتر امکان‌پذیر نمی‌باشد.
موهاوی از شتاب بسیار مناسبی نسبت به سایر شاسی بلندهای بازار برخوردار است و آن را مدیون موتور قوی خود می‌باشد و همچنین در اقدام به توقف خودرو حتی در سرعت‌های بالا نیز شما به خوبی قادر به کنترل و توقف وسیله نقلیه خود به کمک ترمزهای قوی می‌باشید. در موهاوی علاوه بر ABS، BAS، EBD و سیستم‌های دیگری نظیر کنترل سرعت در سراشیبی نیز تعبیه شده است که این مورد در گردش‌های برون شهری و تپه نوردی‌ها به شما کمک بسیاری می‌کند.
امکانات رفاهی خودرو در حد یک خودروی 75 میلیون تومانی شاید نباشد اما وسایل اولیه را به خوبی فراهم کرده است. صندلی‌های جلو برقی همراه با 2 حافظه برای راننده، تنظیم آیینه سمت راست به طور خودکار برای پارک، نورپردازی داخلی، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو و ... از جمله مواردی هستند که می‌توان به آن اشاره داشت. همچنین برخلاف بعضی از خودروهای 7 نفره، فضای سرنشینان ردیف انتهای خودرو مطلوب بوده و یک فرد متوسط نیز می‌تواند به راحتی در آن جای گیرد.
از امکانات رفاهی خودرو که بگذریم به موضوع اصلی پیدایش خودروهای SUV می‌رسیم که همان تپه‌نوردی است. موهاوی با کمک موتور قوی و آپشن‌های مفید آن در ماجراجویی های شما کم و کاستی برایتان نمی‌گذارد. در این بین می‌توان به دنده سنگین ( 4WD Low ) آن اشاره کرد که برای صعودهای سنگین تر به کمک شما می‌آید. همچنین تنظیم ارتفاع خودرو در مکان‌هایی که امکان گیر کردن زیر خودرو با سنگ‌های جاده می‌رود، می‌تواند راه کمکی برای شما باشد.
کمک فنرهای عقب خودرو در شهر و دست اندازهای جاده تکانهای اتاق را به سرنشین‌های عقب وارد می‌کند و این را می‌توان از جمله نکات منفی خودرو نام برد، به جز مورد فوق نبودن سنسور نور، سنسور باران، باک کوچک با توجه به مصرف بالای خودرو، نبود چراغ نقشه خوان نیز می‌توانند از دیگر نکات منفی به حساب بیایند.
در این بین می‌توان تنها رقیب این خودرو را تویوتا لندکروزر بیان نمود که آن هم با توجه به تفاوت قیمتی تقریبا 2 برابری آن در مدل‌های 6 سیلندر و یا 8 سیلندرهای وارداتی نمی‌توان موردی بر موهاوی با قیمت 75 تومان گرفت. درست است شاید در دید اول 75 میلیون تومان رقم بالایی به ذهن برسد اما با توجه به امکانات و توان دریافتی از خودرو می توان قیمت فوق را بسیار ارزنده و حتی ارزان ارزیابی کرد.

 
[ جمعه 10 آذر 1391برچسب:خودروی کیا موهاوی,کیا موهاوی,عکس کیا موهاوی, ] [ 1:12 ] [ مورتال ]

 

 

شاید بتوان گفت یکی از بهترین مدل هایی که پرشیا خودرو موفق به اخذ جواز واردات آن شده است، ب ام سری 6 باشد. این خودرو، که طراحی خارجی آن توسط یک ایرانی به نام نادر فقیه زاده انجام شده، چنان زیبا، شکیل و عضلانی است که در بازارهای جهانی نیز چشم ها را مجذوب خود می کند چه برسد به بازار محدود و بسته داخل!پرشیا خودرو می تواند برای مدل های کوپه، کروک و گرن کوپه (Gran Coupe) و در مدل های 640i و 650i ثبت سفارش کند و همچنین نکته قابل توجه این است که مدل پرقدرت M6 نیز در این لیست دیده می شود.
اما زمانیکه به اعداد و ارقام این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که چرا ب ام و چنین اعتبار و محبوبیتی در بازارهای جهانی دارد. پیشرانه مدل 640i از نوع 6 سیلندر 24 سوپاپه به حجم 3 لیتر است که توانایی تولید 320 اسب بخار را دارد و این آلمانی وحشی را در 5.5 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت می رساند. اما با چنین پیشرانه قدرتمندی، مصرف سوخت آن در شهر 10.9، در خارج از شهر 6.2 و به صورت ترکیبی 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و اینجاست که قدرت یک کمپانی در تکنولوژی ساخت یک موتور مشخص می شود. برای مثال پیشرانه یکی از خودروهای موجود در بازار (مدل 2013) با حجمی بیشتر (3.8 لیتر)، تنها 28 اسب بخار بیشتر تولید می کند (348 اسب بخار) و نه تنها در شتاب کندتر از سری 6 است (5.9 ثانیه) بلکه مصرف سوختی بسیار بیشتر (12.9 لیتر) نسبت به این آلمانی دارد. البته اصلا منظورمان هیوندای جنسیس کوپه نیست! ولی باید این را هم ذکر کرد که سری 6 بیش از 3 برابر جنسیس کوپه قیمت دارد.
قیمت ب ام و سری 6 جدید از ب ام و X6 xDrive50i بیشتر است یعنی در صورت ورود، قیمتی بیش از نیم میلیارد تومان را برای آن انتظار داشته باشید. با این قیمت شاید کمی شک و تردید به وجود آید چون در این رنج خودروهایی مانند پورشه نیز حضور دارند، اما قطعا ب ام و برای این رویارویی نیز فکری کرده است. با توجه به محبوبیت سری 6 در بازار داخل، باید منتظر ماند و دید که آیا مدل جدید این خودرو نیز می تواند موفقیت قبلی را تکرار کند یا خیر.

[ جمعه 10 آذر 1391برچسب:ب ام و سری 6,بی ام و, ] [ 1:6 ] [ مورتال ]

تعدادی از تصاویر مدل جدید تویوتا راو 4 که قرار است در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شود، پیش از معرفی رسمی، لو رفت. حالا می توانیم جزئیات بیشتری از این اتومبیل تویوتا را از نظر ظاهری شاهد باشیم. خودروی جدید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به سلف خود بروزتر و پیشرفته تر شده است.

جلوپنجره جدید مشبک با سبک جدید و چراغهای متفاوت از جمله تغییرات هستند. البته معلوم نیست که چرا تویوتا همانند سازندگان خودروی اروپایی، سبکی مشخص یا منحصربفردی را برای طراحی مدلهای خود مورد استفاده قرار نمی دهد. تغییرات در سپر و سقف شیب دار و چراغهای عقب هم قابل توجه اند.

در داخل کابین از طرح داشبورد جدید همراه با هواکش های گرد طرفین و فرمان اسپرت و صفحه نمایش لمسی بزرگ با سیستم infotainment از جمله موارد قابل توجه اند.

راو فور (RAV4) با موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری 176 اسبی ارائه می شود که نسبت به نسل قبل، 3 اسب بخار کمتر تولید می کند. در عوض گشتاور در همان سطح 172 پوند فوت باقی مانده است و مصرف سوخت کاهش یافته است. احتمال عرضه با پیشرانه های هایبریدی هم بعید نیست. اما ظاهرا موتور شش سیلندر 268 اسبی از فهرست موتورها خارج شده است. سیستم انتقال نیروی پایه هم یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال نیرو به چرخهای جلو یا به هر چهار چرخ (AWD) بصورت آپشن است. که جایگزین گیربکس 4 سرعته قبلی شده است.
قیمت تویوتا راو4 در مدلهای مختلف و بسته به موتور و تجهیزات بین 22 تا 28 هزار دلار می باشد. عمده ترین خودروهای رقیب راو فور شامل سوبارو فورستر، فورد اسکیپ و هوندا CR-V می باشند.

[ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,تویوتا,تویوتا راو4,عکس تویوتا راو4, ] [ 17:5 ] [ مورتال ]

در ابتدا باید بدانید که با یک تیونینگ جدی مواجه نخواهید شد. خودروی شما می تواند معرف سبک زندگی شما باشد. اما بعضی اوقات انتظارهای شما را برآورده نمی کند. به همین منظور شرکت کبری تکنولوژی برای سانتافه جدید یک پکیج از جنس استنلس استیل تدارک دیده است که جلوه ای آفرود و در عین حال لوکس به این خودروی شاسی بلند کره ای می بخشد.

گارد جلو با ق لوله هایی به قطر 60 میلیمتر همراه با محل نصب نور افکن های اضافی می تواند در برخوردهای سبک نقش محافظتی خوبی را بر عهده بگیرد.
در پهلوهای خودرو هم از رکاب عاجدار استیل (یا آلومینیوم بصورت سفارشی) و لوله مشابه 60 میل استفاده شده است. در پایان چهار لوله اگزوز کرومی حسن ختام این پکیج به شمار می آید.

 

[ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:هیوندای,سانتافه,عکس سانتافه,سانتافه جدید,خودروهای سانتافه, ] [ 17:1 ] [ مورتال ]

پورشه کایمن جدید با کد 981 تحت تاثیر باکستر طراحی شده و مشخصاتی مشابه آن نیز دارد. کایمن 2013 درازتر، خوابیده تر، سبک تر و سریعتر از مدلهای فعلی می باشد.

کایمن جدید با موتور 2.7 لیتری شش سیلندر مسطح استفاده شده در باکستر با توان 265 اسب بخار عرضه خواهد شد. مدل قوی تر کایمن S نیز با موتور 3.4 لیتری 325 اسبی تولید خواهد شد. برای انتقال نیرو از گیربکس شش سرعته دستی یا 7 سرعته PDK دو کلاچه استفاده خواهد شد.

شتاب مدل 207 لیتری با گیربکس PDK 5.1 ثانیه و مدل S تنها 4.6 ثانیه است. مصرف سوخت مدل S با گیربکس دستی در شهر 11.7 لیتر و در بزرگراه 8.4 لیتر است که برای این موتور با این قدرت رقم خوبی محسوب می شود. استفاده از گیربکس PDK این ارقام را به ترتیب به 11.2 و 7.8 لیتر کاهش می دهد. مدل پایه کایمن هم در شهر 10.7 و در جاده 7.3 لیتر بنزین می سوزاند.

این کوپه اسپرت و لوکس پورشه در ابتدایی ترین مدل قیمتی معادل 52 هزار دلار و در مدل S قیمتی در حدود 63 هزار دلار خواهد داشت.

[ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:کایمن,پورشه,عکس پورشه, ] [ 16:58 ] [ مورتال ]

لامبورگینی به صورت رسمی چند عکس و جزئیات جدیدی را دربارهٔ آوانتادور رودستر منتشر کرد، البته پیش از این، این خودرو در دام جاسوسان افتاده بود و برخی از جزئیات این خودرو لو رفته بود، نکته جالب در آزمایش آوانتادور رودستر، این بود که بر روی این خودرو هیچ گونه استتار و یا کاوری وجود نداشت! که خیلی‌ها به این موضوع شک داشتند.

پس از انتشار تصاویری از این خودرو، تمام علاقه‌مندان چه از نوع غنی و چه از نوع فقیر، با بهت و حیرت مواجه شدند و پیشاپیش به این خودرو علاقه‌مند شدند، ثروتمندان نقشه برای خرید این خودرو و فقیران نقشه برای خرید پوستر این خودرو کشیدند.

اما سری به مشخصات روی کاغذ این خودرو بزنیم، پیشرانه این خودرو  با مدل کوپه یکی است و این به معنی این است که یک موتور 6.5 لیتری V12 با توان 690 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر بر روی این ابر خودرو نصب شده است و در کنار یک جعبه دنده هفت سرعته قرار گرفته است. می‌دانید که شتاب صفر تا صد این موتور در نسخهٔ کوپه 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر بر ساعت است اما هنوز این اعداد برای نسخهٔ رودستر اعلام نشده است.

بنظر می رسد رقابت این خودرو با مک لارن P1 بسیار جذاب و دیدنی باشد!


لازم به ذکر است که به گفتهٔ لامبورگینی مصرف سوخت LP700-4 در شهر حدود 21 لیتر و در جاده 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد، انتشار گاز CO2 آن هم 400 گرم در هر کیلومتر می‌باشد. بنابراین تنها دوستداران محیط زیست از این خودرو متنفر خواهند بود!

این خودرو قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود و اطلاعات بیشتر همزمان با رونمایی این خودرو منتشر خواهد شد.

[ چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:لامبورگینی ,عکس لامبورگینی, ] [ 17:39 ] [ مورتال ]

 

لامبورگینی از دو محصول خود در نمایشگاه پاریس 2012 رونمایی نمود؛ دو محصولی که برپایه پرفروش ترین خودروی این شرکت یعنی گالاردو ساخته شده اند . . .

محصول اول فیس لیفت جدید گالاردوست که به احتمال فراوان آخرین فیس لیفت آن نیز هست. LP 560-4 این بار با سپرهای جدید جلو و عقب همراه شده که وجود مثلث های ورودی هوا در جلو، آن استایل دوست داشتنی گذشته را به هم زده ولی بازهم خودرویی خشن تحویل داده است! همچنین مشتریان می توانند از این پس رینگ های 19 اینچی جدید لامبورگینی را با رنگ مشکی مات و حاشیه های نقره ای رنگ سفارش دهند. پیشرانه این خودرو یک موتور 5.2 لیتری V10 با قدرت 542 اسب بخار بوده که با انتقال آن توسط گیربکس شش سرعته به همه چرخ ها می تواند این خودرو را در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند.

دومین محصول لامبورگینی Edizione Tecnica نام دارد که در حقیقت یک پکیج سفارشی برای LP570-4 سوپرلجرا (و بزودی برای مدل های پرفورمانته) است. جزییات این پکیج تنها به دو ویژگی جدید خلاصه می شود: ترمزهای کربن/سرامیکی و اسپویلر ثابت عقب. همچنین مشتریان می توانند سه رنگ بندی جدید را نیز با این پکیج سفارش دهند که شامل Nero Nemesis (مشکی مات)، Bianco Canopus (سفید مات) و Arancio Argos (نارنجی) می شوند. گفتنی است سوپرلجرا همان پیشرانه LP 560-4 را داشته با این تفاوت که قادر به تولید 562 اسب بخار قدرت به همراه 540 نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفرتاصد آن 3.4 ثانیه و حداکثر سرعتش به بیش از 325 کیلومتر برساعت می رسد.

[ چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب: لامبورگینی گالاردو,عکس لامبورگینی, ] [ 17:11 ] [ مورتال ]

شرکت آئودی ساخت یک سوپرکار هیبریدی – دیزلی قوی تر از مدل R8 ، با نام R10 در دستور کار خود قرار داده است تا با سوپرکارهایی همانند مک لارن P1 ، پورشه 918 اسپایدر و محصول جدید فراری که جانشینی انزو را بر عهده خواهد داشت ، به رقابت بپردازد . مدل جدید ارباب حلقه ها ، از فن آوری های توسعه یافته ی مورد استفاده در R18 e-tron که برای مسابقات لمانز تدارک دیده شده اند ، بهره می برد . مدیر توسعه فنی آئودی ، ولفگانگ دورهایمر در مصاحبه با Auto Express گفته : قطعا در شرکت فضایی برای کار بر روی یک سوپراسپورت که قوی تر از R8 است وجود دارد که با سیستم دیزل هیبریدی اش از فروش خوبی برخوردار خواهد بود .

بنابر شایعات این پیشرانه ی ترکیبی قدرت 700 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد تا راننده بتواند به شتابی 3 ثانیه ای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

[ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی, ] [ 19:58 ] [ مورتال ]

خبرها درباره ارایه تویوتا GT86 کانورتیبل در نمایشگاه خودرو ژنو تایید یا رد خواهد شد.

 

 تا کنون برخی خبر ها درباره اینکه ممکن است تویوتا با هدف کاهش وزن دو صندلی عقب GT86 را حذف کرده و این خودرو را به صورت روداستر ارایه کند منتشر شده است .

در صورت درست بودن این خبر ها انتظار می رود این خودرو در ماه مارس آینده در نمایشگاه  خودرو ژنو ارایه شود .

تویوتا هنوز این خبر را تایید نکرده است اما در صورت ارایه این خودرو تویوتا  احتمالا موتور سوپر شارژ را در نظر خواهد گرفت.

[ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:تویوتا,خودروهای تویوتا,عکس تویوتا, ] [ 1:37 ] [ مورتال ]

کیا همچنان به حرکت در میسر رشد ادامه می دهد و بر این اساس مدل های تازه ای را نیز ارایه می کند .

یکی از این مدل های جدید کیا GT مفهومی است که اخیرا معرفی شده است .

این خودرو اسپرت کیا یکی از خودروهای شاخص خودروساز کره ای است که به زودی ارایه خواهد شد.

 ارایه این خودرو می تواند به ادامه موفقیت کیار در سال های اینده کمک کند .

این خودرو به موتور  V6  توربو مجهز است که 395 اسب بخار قدرت دارد و یک خودرو دیفرانسیل عقب است.

 

[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:کیا,خودروهای کیا, ] [ 22:0 ] [ مورتال ]

بعد از پروژه موفقیت‌آمیز Era گروه طراحی SR Auto برای دومین‌بار به سراغ فراری458 ایتالیا رفته و نامی که بر روی آن گذاشته شده Refined Beauty است . . .

458 ایتالیا مجهز به موتوری 4.5 لیتری است که توانایی تولید 570 اسب‌بخار در دور 9000 و 540 نیوتن‌متر در 6000rpm را دارد. این سوپراسپرت ایتالیایی با وزن 1380 کیلوگرمی خود و داشتن نسبت قدرت به وزن 2.42Kg/Hp می‌تواند در کمتر از 3.4 ثانیه به سرعت 100 و حداکثر نیز به سرعت 325 کیلومتر برساعت دست یابد.

حال SR Auto بدنبال بهبود جلوه بصری این خودرو رفته تا زیبایی بیشتری به آن ببخشد؛ آنها برای این کار به سراغ رینگ‌های 20 اینچی CEC با رنگ مشکی مات رفته‌اند که با وجود پنج پره‌ای بودن آنها اگرچه ظاهری کلاسیک دارند اما در کنار کالیبرهای قرمز رنگ ترمز ترکیب زیبایی را پدید آورده‌اند.

[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,فراری, ] [ 21:48 ] [ مورتال ]

 

جی پاور با اضافه کردن پکیج G1 V8 Hurricane RS به سری M1 کوپه ، سریع ترین ب ام و سری 1 را خلق کرده است .

این پکیج درصندوق عقب و هودی کربنی بر M1 کوپه پوشانده و چرخ هایش را با رینگ های آلیاژی 20 اینچی مزین کرده است . سیستم تعلیق coilover ، سیستم ترمز جدید با دیسک های کربنی سرامیکی و سیستم اگزوز ضد زنگ اسپرت از دیگر مواردی است که به سریع ترین سری 1 دنیا اضافه شده است . اما مهمترین تغییرات در زیر هود به وقوع پیوسته ، جایی که مهندسین جی پاور به جای موتور 3 لیتری 6 سیلندرمجهز به توربوی دقلو ، موتور 4 لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر را جایگزین کردند و طوفانی با قدرت 600 اسب بخار و گشتاور 580 نیوتن متر پدید آوردند . اضافه کردن جعبه دنده دو کلاچه به این پیشرانه این خودرو را قادر ساخته تا به شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه ای ، شتاب صفر تا دویست 12.7 ثانیه ای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند .

 

[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:بی ام و,عکس بی ام و, ] [ 21:9 ] [ مورتال ]

کیت بدنه ای که برروی این مدل نصب شده است چهره ای جدید در نمای جلو برای خودرو ساخته است . این کیت شامل سپرهای جدید ، رکاب های جانبی با طراحی جدید ، آرک های بزرگ ، اسپویلر عقب و خروجی های جدید سیستم اگزوز می باشد . قیمت این کیت حدود 17 هزار دلار می باشد . اما این پایان کار نیست چرا که برای افرادی که تغییر کامل را خواستارند مواردی دیگر به کیت اضافه خواهد شد که شامل هودی جدید با ورودی های هوا با نام Supersport ، خروجی های هوای جدید برای گلگیرهای جلو ، پوشش کربنی برای آینه ها و همچنین سقفی از جنس فیبر کربن می باشد . با اضافه شدن این موارد قیمت کیت به 23600 دلار می رسد . اگر مالکی بیش از این به فکر سفارشی کردن خودرویش باشد می تواند کابینی با روکش چرم و فیبرکربن و صندلی هایی با تشک هایی از پشم بره سفارش دهد . همچنین دستگیره ی درب از جنس فیبرکربن، فرمان اسپرت و رینگ های 22 اینچی آلیاژی  از دیگر موارد قابل سفارش هستند .

اما جدا از بحث ظاهری با دستکاری های انجام شده برروی موتور پانامرا متخصصان Onyx توانسته اند پانامرا دیزل را به قدرت 350 اسب بخار و پانامرا توربو را به قدرت 620 اسب بخار برسانند .

این خودرو در اواخر امسال در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت .

[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,پورشه,پانامرا, ] [ 20:43 ] [ مورتال ]
 
مشخصات فنی
نام خودرو: مازراتی گرن توریسمو S
مدل(طراحی): 2009
تعداد سیلندر: 8
تعداد سوپاپ: 32
حجم موتور: 4691 سی سی
قدرت موتور: 454 اسب بخار
حداکثر سرعت: 298 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100: 4.8 ثانیه
وزن: 1880 کیلوگرم
مصرف سوخت: 14.3 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی
طول: 4881 میلیمتر
کیسه هوا: کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 کیسه هوا
ترمز: ترمزهای برمبو - ABS - EBD - ASR - MSP - EPB - MSR - ترمز دستی EPB
سیستم صوتی: سیستم صوتی Maserati Multi Media System به همراه صفحه نمایش 7 اینچی - کنترل از روی فرمان - همچنین سیستم صوتی Bose به همراه 11 اسپیکر - نویگیشن - سیستم TMC و MMS - بلوتوث - ورودی iPod - پورت USB - حافظه داخلی 30 گیگابایتی - سیستم Text to Speech
سایر امکانات: رینگ 20 اینچی - گیربکس 6 سرعته خودکار - گرمکن صندلی های جلو - روکش چرمی فرمان - سیستم Easy Entry برای ورود و خروج سرنشینان عقب - سیستم تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو - روکش چرمی صندلی ها - تزئین چوبی - پدال های تعویض دنده - اگزوز کرومی - سیستم Drive by Wire - سیستم SMC - سیستم تعلیق Skyhook - 4 نوع مختلف رانندگی (Normal, Sport, Manual, ICE) - سیستم Transaxle - چراغ های زنون در جلو و چرخشی در پیچ ها - چراغ های LED در عقب - سنسور پارک عقب - کروز کنترل - نشان دهنده باد لاستیک ها - سیستم Hill Holder - جمع شدن خودکار آینه های جانبی - سنسور باران - سانروف - دوربین عقب - تجهیزات سفارشی: سنسور پارک در جلو - آینه های الکتروکرویک - سیستم جدید MC Auto Shift - سیستم HomeLink
محدوده قیمت: 780 میلیون تومان
[ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:گرن توریسمو ,خودرو,خودرو خارجی,مازراتی,عکس مازراتی, ] [ 16:4 ] [ مورتال ]
 
مشخصات فنی
نام خودرو: مازراتی کواتروپورته GT S
مدل(طراحی): 2010
تعداد سیلندر: 8
تعداد سوپاپ: 32
حجم موتور: 4691 سی سی
قدرت موتور: 450 اسب بخار
حداکثر سرعت: 287 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100: 5 ثانیه
وزن: 1880 کیلوگرم
مصرف سوخت: 15.7 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی
طول: 5097 میلیمتر
کیسه هوا: کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای
ترمز: MSP - ASR - ABS - EBD - MSR - EPH
سیستم صوتی: سیستم صوتی Bose به همراه دکمه های کنترلی روی فرمان - بلوتوث - سیستم MMS - نویگیشن به همراه سیستم TMC Premium - پخش CD و MP3 به همراه 30GB حافظه داخلی - USB و خروجی AUX - صفحه نمایش 7 اینچی
سایر امکانات: چراغ های زنون و چرخی در پیچ ها - شستشوی چراغ های جلو - چراغ های مخصوص روز - چراغ های LED در جلو و عقب - تزئینات کرومی در طرح خارجی - طرح کرومی دستگیره ها و پنجره ها - آینه های جانبی تاشو برقی و به همراه گرمکن - سیستم الکتریکی برای باز و بسته شدن در صندوق عقب - سیستم الکتریکی برای باز شدن درها - سنسور پارک در عقب - فرمان سه پره اسپرت - سیستم تعلیق Skyhook - صندلی های جلو با تنظیم الکتریکی در 14 جهت و حافظه برای 3 نفر - سیستم ورود و خروج - آفتابگیر شیشه های عقب - شیشه های لمینیتی - یخچال - کروز کنترل - سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو به همراه دو خروجی در عقب - سنسور باران - طرح های کرومی - شیفتر تعویض دنده - تجهیزات قابل سفارش: نشان دهنده باد لاستیک ها - سانروف - شیشه دودی - سنسور پارک در جلو - تنظیم الکتریکی، ماساژور، گرمکن و تهویه صندلی های عقب و جلو - تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب - روکش چرمی فرمان و دسته دنده - روکش چوبی دسته فرمان - آینه های الکتروکومیک - سیستم HomeLink - طرح کرومی دستگیره ها و پنجره ها - تزئین چوبی داخلی - تزئین کربنی
محدوده قیمت: 780 میلیون تومان
[ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,مازراتی,عکس مازراتی,کواتروپورته, ] [ 16:2 ] [ مورتال ]

 

 
مشخصات فنی
نام خودرو: مازراتی گرن کبریو S
مدل(طراحی): 2012
تعداد سیلندر: 8
تعداد سوپاپ: 32
حجم موتور: 4691 سی سی
قدرت موتور: 460 اسب بخار
حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100: 5 ثانیه
وزن: 1887 کیلوگرم
مصرف سوخت: 14.5 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی
طول: 4881 میلیمتر
کیسه هوا: کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی
ترمز: MSP - ASR - ABS - EBD - MSR - EPB
سیستم صوتی: سیستم صوتی MMS به همراه صفحه نمایش 7 اینچی و 6 اسپیکر - نویگیشن - تیونر RDS - حافظه داخلی به حجم 30GB - سیستم Text to speech - سیستم TMC Premium - قابلیت پخش MP3 - بلوتوث - ورودی USB - قابل سفارش: سیستم صوتی Bose به همراه 12 اسپیکر - iPod Interface
سایر امکانات: چراغ های زنونی در جلو و چرخشی در پیچ ها - شستشوی چراغ های جلو - چراغ های LED در عقب - آینه های جانبی الکتروکرومیک - نشان دهنده باد لاستیک ها - فرمان حساس به سرعت به همراه نیروی کمکی - آینه های جانبی به همراه گرمکن و تاشوندگی خودکار - نیروی کمکی الکتریکی برای باز شدن صندوق عقب و درها - سنسور پارک در عقب - فرمان سه پره اسپرت به همراه روکش چرمی و دکمه های کنترلی - سیستم Easy-entry - سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو به همراه دو خروجی برای سرنشینان عقب - کروز کنترل - سنسورهای ضد مه خودکار - سنسور باران - روکش چرمی - سیستم Skyhook Sport - دو خروجی اگزوز بیضی شکل با روکش مشکی - شیفترهای تعویض دنده - پدال های اسپرت آلومینیومی - تجهیزات سفارشی: آینه الکتروکرومیک داخل - سنسور پارک در جلو - گرمکن صندلی های جلو - حافظه تنظیمات صندلی های جلو - سیستم HomeLink - تزئینات چوبی
محدوده قیمت: 850-830 میلیون تومان
[ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,مازراتی,عکس مازراتی, ] [ 15:59 ] [ مورتال ]

درحالیکه این روزها مهندسین فراری مشغول کار بر روی پروژه هیجان انگیز F70 به عنوان دومین نسل انزو فراری هستند اما در طرف دیگر کمپانی آمریکایی HRE به سراغ نسل نخست آن رفته تا رینگ های اختصاصی خود را در اختیار این سوپراسپرت سیاه پوش 660 اسبی قرار دهد . . .
رینگ های انتخابی HRE برای انزو از مدل P43S هستند که رنگ مشکی براق داشته و لوگوی فراری در وسط آن جاسازی شده، همچنین تایرهای بریجستون برای رینگ های 19 اینچی HRE انتخاب شده است.

[ چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,فراری, ] [ 16:9 ] [ مورتال ]

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وب

جدیدترین عکس ها , توضیحات و اخبار روز دنیای خودرو‍
آمار

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 177
بازدید کل : 4746
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1